Stránky

22. března 2016

Hračky, které vám připomenou dětství



V dalším z článků věnovaných festivalu mini, jehož první ročník se blíží, bych ráda zavzpomínala na hračky, se kterými jsme si hráli my, rodiče. Spoustu z nich totiž znovu ožilo, některé se dočkaly i nového kabátu.

Právě tahle tradiční česká značka nabízí nejen nestárnoucí design nafukovacích hraček, ale nebála se oslovit i současné designéry a oživit tak svůj sortiment novými produkty. Náš Milan rád řádí jak na legendárním červeném buvolovi od Libuše Niklové, tak s černobílým pruhovaným míčem, který v roce 2013 pro Fatru navrhla Zuzana Lednická.



Až díky festivalu mini jsem s nadšením zjistila, že se stále vyrábí legendární stavebnice Seva, která byla na trh uvedena už v roce 1979. V našem dětském pokojíčku měla téměř stejné postavení jako Lego, takže mi ji bráchové moc půjčovat nechtěli :) Kromě klasických modrobílých dílů si dnes můžete vybrat i ze třech dalších řad - růžové pro holky, maskáčové army nebo městské řady, která jako první obsahuje i unikátní zvukové moduly.





















Velké množství retro hraček najdete v pražském hračkářství Hugo chodí bos, které bude na festivalu mini také zastoupeno. Přístup jeho majitelky je naprosto ojedinělý, pečlivě vybírá opravdové skvosty z českého hračkářského světa a dbá i na jejich estetickou stránku. Pokud tenhle dětský ráj ještě neznáte, určitě se do jejich obchodu v Řeznické vypravte!

Nedávno jejich sortiment obohatily jediné opravdu české panenky Hamiro, které se už 80 let vyrábí stejně - ručně! V rámci příprav na mladšího sourozence jsem Milanovi taky jednu pořídila. Jak je vidět, ujal se pečovatelské role hned velmi dobře a trénink na bráchu vzal vážně :)









Další ikonou jsou plechové hračky značky Kovap z Náchoda, která navazuje na tradici firmy Bratři Sedlákové - výroba mechanických hraček. Ti vyráběli hračky vlastní konstrukce, jejich traktory, auta a vláčky jsou téměř jako ty doopravdické, což ocení určitě každý malý "inženýr" :). My máme vyhlédnutého půlmetrového kovového jeřába, který se přesouvá po kolech, otáčí věží a zvedá břemena... Prostě spousta klučičí zábavy!






Hugo chodí bos také prodává plastové hračky od firmy Směr. Kdo by neznal Kloboučku, hop nebo jejich legendární parník do vody! Já jsem si jako dítě ráda hrála se sadou krychlových nádob, ze kterých se dala stavět věž. Živě si vybavuju, jak jsem do jednotlivých krychliček dávala brambory, které jsme opékali v ohni. 



Na jaké hračky vzpomínáte vy?

6 komentářů:

  1. Krásné hračky. Také jsem si vzpomněla na mé dětství a na to, jak jsem si hrála s hračkami . Když to tak porovnám s hračkami našich dětí, jsou kompletně odlišené a mají úplně jiné nároky i na funkce. Kdežto my si dokázali hrát i s klacíkem celý den, co den, týden! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, tyto hračky mi připomínají dětství mých dětí. Třeba hru kloboučku hop mám, hrají si tou hrou vnučky. Pro vnučky jsem sehnala na tady kočárek pro panenky.Doufám, že se jim bude líbit.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, také hračky měly moje děti.Stavebnici Šéfa si hrála moje dcera a takový traktůrek s valníkem měla syn. Moje vnučka by si přála domeček pro panenky. To přání jsem ji splnila. Objednala jsem na tady krásný domeček. Doufám, že bude mít z dárku radost.

    OdpovědětVymazat
  5. Co koupit dětem za dárek? Zajímavou hračku, která jim udělá radost. Jestli chcete děti potěšit tak tady mají od stavebnic i logických her po kreativní nástroje, nabízíme širokou škálu možností pro rozvoj jejich dovedností a představivosti. Překvapte děti těmito zajímavými hračkami a sledujte, jak se zapojují do nových her a objevují nové schopnosti. Jsou to skvělé prostředky pro jejich růst a učení, a zároveň zajišťují hodiny radosti a zábavy. Buďte kreativní a vyberte hračky, které odpovídají jejich zájmům a věkové skupině.





    OdpovědětVymazat
  6. Už aby se manžel vrátí ze zahraniční cesty a my pro děti mohli pořídit to o čem si už asi týden píšeme. Patří mezi toantistresové hračky, cyklistické kolo pro naši nejmenjší, pak určitě koloběžku pro Adámka a ještě nějaké věci na vybavení na běhání.

    OdpovědětVymazat