Stránky

25. října 2016

Poleťte se mnou do Mimozemě! A vemte s sebou hlavně děti!


My dvě - VW a MM - Veronika Watzková a Monika Matějková. To jsou dvě designérky, studentky UMPRUM, které založily značku My dvě, jež boří hranice mezi dětstvím a dospělostí. V současné době pracují na první kolekci hraček, kterou nazvaly Mimozem. Předcházela ji série úžasných sběratelských objektů, o kterých jsem se již zmiňovala v tomhle článku - klik. Jejich společným jmenovatelem je voňavé dřevo, ruční zpracování a vesmírné téma. Nyní bych vám chtěla blíže představit kolekci hraček, která bude uvedena hned na několika nadcházejících designových událostech v Praze. Na výstavě Designéři dětem, na dětském prodejním festivalu mini, na Designbloku i na Designsupermarketu. A pro vás už teď a tady ;)




Mimozem tvoří celkem patnáct hraček z dubového dřeva, které je sem tam doplněno látkovými elementy. Nevím jak vy, ale já dub miluju. Nábytek, který mám doma, je buď bílý nebo z dubu. Pro mě dokonalá kombinace. Všechny objekty jsou vyrobeny ručně, s láskou, v malých sériích. Některé se dají rozebírat a různě skládat, jiné jsou napevno. Designérky používají barvy, které jsou vhodné pro děti, ale samy ještě zvažují, zda nenechat více vyznít strukturu dřeva a místo barev nepoužít k finální úpravě jen lazuru.


V Mimozemi najdete rakety, ufo, různé vesmírné stanice a věžičky. Určitě jen děti poznají, jakou funkci jednotlivé vesmírné hračky mají. A na tom to celé stojí. Žádný z objektů není moc konkrétní. Všechny dávají co největší prostor dětské fantazii. Aby si každé dítě mohlo vytvořit tu svoji Mimozem, kde se budou odehrávat příběhy přesně podle toho, jak si vymyslí. Když jsem s Veronikou a Monikou dělala rozhovor, pořád dokola jsem se z nich snažila dostat nějaký příběh - jak vznikla Mimozem, co představuje... A ony mi ho neprozradily. A v tom je to kouzlo, těmhle hračkám nevymýšlí příběh designéři, ale děti.


Značka My dvě by do budoucna ráda vytvářela každoročně novou kolekci hraček, která by třeba i navazovala nebo rozšiřovala ty předcházející. Co by zůstávalo určitě neměnné, jsou přírodní materiály a kvalitní řemeslné zpracování. Já osobně budu držet téhle mladé značce všechny palce, aby se jejich plán povedlo uskutečnit, a budu se těšit na jejich další originální nápady.

 Monika Matějková a Veronika Watzková
foto: Johana Němečková


2 komentáře:

  1. Teda to jsou fakt super hračky. Z těch musí mít malý opravdu radost. Ostatně vypadá hodně spokojeně. :) Možná trochu vykuleně, ale na to si zvykne. No my teď začínáme chodit, takže to jsou všude dětské zábrany. Hlavně máme dvě schodiště, tak z nich mám největší strach. Známe to všichni. Člověk se ohlédne a je to.

    OdpovědětVymazat