Stránky

5. dubna 2018

Vendula Chalánková



Jeďte! Už máte čas jen do 15.4., kdy výstava ve Ville Pellé končí.

Dílo výtvarnice Venduly Chalánkové pro mě byla taková láska na druhý pohled. Třeba knížka Dnes dítě mě zpočátku trochu iritovala svou jednoduchostí. Ale jak jsem se s jejím výrazným rukopisem setkávala častěji a častěji, přišla jsem mu na chuť.
Nejvíc se mi dostal pod kůži letos o Vánocich, kdy jsme si dozblbnutí pouštěli CD s koledami nazpívanými dětmi z Kühnova dětského sboru. Vypadalo to asi takhle: Milan seděl, v ruce držel zpěvník, ilustrovaný právě Vendulou Chalánkovou, a chtěl, abych mu u každé písničky řikala, jestli to správně nalistoval. S naprosto stejnou obsesí posloucháme i druhé CD s lidovkami. Ale jo, pořád to poslouchám ráda :)
Obě cédéčka si můžete prohlédnout a případně objednat na webu Zpívejte s námi. A jako bonus si zdarma stáhněte omalovánky s ilustracemi od Venduly.

 

Abysme té Venduly neměli málo, nedávno jsme si z knihovny přinesli Vyšívané pohádky, které louskáme po večerech. Klasícké příběhy s originální ilustrací. Výšivkové období u nás spustily bačkory, které jsem klukům vylepšila hvězdičkama. Od té doby si Milan všímá každé výšivky, kterou potká, a táže se, jestli jsem to taky vyšívala já. Ty od Venduly Chalánkové se mu líbi taky.



A úspěch měla i výstava, kterou zmiňuji v úvodu. Podkroví Villy Pellé se už asi stabilně proměnilo v dětský ráj, na který můžete své děti nalákat jako na odměnu za slušné chováni v expozici :) Tam načerpanou inspiraci můžou hned převést do svých vlastních děl.







A pokud to nestihnete, nevěšte hlavu, od května bude ve Ville Pellé další výstava skvělého ilustrátora Jeana-Jacquese Sempého. A Mikulášovy patálie nebudou chybět.

Žádné komentáře:

Okomentovat